lunes, 26 de septiembre de 2011

L'amic retrobat

A la trobada del QL? em van regalar aquest llibre i em vaig posar a llegir-lo. La veritat és que és molt curtet i té la lletra molt gran, i enganxa força (encara que no té molt argument). Té 19 capítols, dels quals 17 se'ls passa parlant de problemes escolars, i del nen alemany, i els dos últims són els què millor resumeixen la història. Tot i així llegiu-vos'el si podeu perquè m'ha agradat bastant.


L'arribada de Hitler al poder el 1933 posa punt i final a l'amistat de dos companys d'escola. Un d'ells és jueu, l'altre és membre d'una de les famílies més aristocràtiques de Suàbia. Al llarg d'un any ho havien compartit tot, però arriba un moment en què les seves diferències esdevenen insalvables. El jueu deixarà Alemanya per anar-se'n a Amèrica i oblidar allà el seu  país nadiu i el seu gran amic. Trenta anys després el retrobarà novament.

*Un avís pels qui el volgueu llegir: llegint els tres primers capítols podeu arribar a pensar que el jueu (i a vegades també l'alemany) són homosexuals; ho dic perquè jo primer també ho vaig pensar, però ja us aviso ara que no és el cas, l'únic que passa és que són mooooooooolt amics.

1 comentario:

Escribe como quieras lo que quieras, nos puedes dejar la URL de tu blog si quieres que lo visitemos, pero no al SPAM, porfavor :)